Interview: Hoe je website doeltreffend maken?

Daisy Romih van Team Cyclis volgde op 7 juni de workshop “Hoe je website doeltreffend maken van U en ik. Na afloop stelden we haar enkele vragen.

“Er was een sterke behoefte om onze website te optimaliseren omdat we veel telefoons kregen met vragen waarvan het antwoord eigenlijk al op de website stond.”

Waarom heb je gekozen om deze workshop te volgen?

Een bedrijfswebsite is vandaag de dag een belangrijke bron van informatie voor potentiële klanten. Het eerste wat nieuwe of bestaande klanten doen is naar de website gaan om te kijken of ze vinden wat ze zoeken. Een goede, up-to-date website is dan ook belangrijk om onze klanten zo efficiënt mogelijk te informeren.

Er was dan ook een sterke behoefte vanuit ons bedrijf om onze website verder te optimaliseren omdat we veel telefoons kregen met vragen waarvan het antwoord eigenlijk op de website stond. Dit was voor ons een teken  dat er ergens iets mis is met de manier waarop de informatie weergegeven wordt op onze website.

Wat zijn enkele concrete zaken die je hebt bijgeleerd?

Het was voor ons nogal omslachtig om zaken op de website aan te passen. Binnenkort gaan we zorgen voor een beter CMS waardoor we zelf zaken efficiënt kunnen gaan toevoegen en aanpassen. Op die manier kunnen we nieuws en artikelen gaan delen op sociale media, kunnen we wedstrijden lanceren, foto’s uploaden enzovoort. Dit alles is goed voor de promotie van onze diensten, maar ook voor onze concurrentiepositie op Google.

Ondertussen hebben we al heel wat zaken geoptimaliseerd. Zo hebben we onze teksten ingekort tot de essentie en meer gewerkt met bullet points waardoor klanten sneller de informatie vinden waar ze naar zoeken. Daarnaast hebben we er ook voor gezorgd dat onze website responsief is en goed werkt op alle devices.

Waarin onderscheidt U en ik zich?

Ik was positief verrast omdat de workshop heel gepersonaliseerd was. De website van elke deelnemer werd apart besproken en iedereen kreeg persoonlijke tips mee. Een groot verschil met andere opleidingen waar je vaak meer algemene tips krijgt die toepasbaar zijn voor iedereen. Maar elke website is anders en heeft zijn eigen specifieke uitdagingen.

Het ging dan ook verder dan de website alleen. Er werd een stap terug gezet en de vraag gesteld: Wat is er belangrijk voor de klanten van Team Cyclis? Wat willen ze vooral terugvinden op de site? En wat niet? Die vragen gaven ook heel wat nieuwe inzichten in hoe we onze website moeten inrichten.

Zou je ons aanbevelen bij collega-ondernemers of anderen?

Absoluut. De kleine setting en personalisatie per bedrijf maakt dat deze workshop een aanrader is voor iedereen die zijn website wil verbeteren. Zeker bedrijven zonder marketingafdeling gaan hier erg veel aan hebben.

Daisy Romih interview

Daisy Romih

Account Manager
Team Cyclis

Kalender Workshops

30/04 Aan de slag met video
23/05 Social Media Strategie

03/10 Facebook Advertising Masterclass
07/11 Social Media Strategie
05/12 Websiteoptimalisatie

Kan je er niet bij zijn?  Maar wil je wel op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Schrijf je dan in op onze marketing workshops nieuwsbrief.