Interview: Hoe maak je een marketingstrategie?

Joep Kempen van Team Cyclis volgde op 27 september de workshop “Hoe maak je een marketingstrategie?” van U en ik. Na afloop stelden we hem enkele vragen.

“Ik kan je met veel zekerheid én in alle eerlijkheid zeggen dat ik U en ik al heel vaak heb aangeraden bij collega-ondernemers!”

Waarom heb je gekozen om deze workshop te volgen?

Ik volgde de workshop marketingstrategie in eerste instantie om nieuwe inzichten te krijgen voor mijn bedrijf. Door de drukte van elke dag maak ik hier veel te weinig tijd voor. En toch is het belangrijk om hier regelmatig bij stil te staan. 

Wat verwachtte je van de workshop?

Mijn medewerkster Daisy had al eerder een marketing workshop bij jullie gevolgd. Dat maakte dat ik toch heel hoge verwachtingen had. En ja, ik heb veel nieuwe inzichten gekregen in de eigenheid en het beeld van mijn bedrijf.

Hoe heeft de workshop je geholpen?

Deze workshop heeft me vooral geholpen om te zien wie we zijn als bedrijf én waarvoor we staan. Cyclis wil een ontzorgend bedrijf zijn waar alles in het teken staat van onze klant. En dat zijn we ook. Bij ons heeft de klant het voor het zeggen. Wat de klant graag heeft, moet gebeuren.

Dat is allemaal bevestigd in de workshop marketingstrategie. Ook heb ik een aantal tools gekregen om later een interne workshop te organiseren voor ons team. Ondertussen hebben we die training in ons team al uitgevoerd. En opnieuw zijn we tot dezelfde conclusie gekomen als in de persoonlijke training met jullie. Dus dat zit goed.

Zijn je verwachtingen uitgekomen?

Van die specifieke workshop zijn mijn verwachtingen absoluut ingevuld. Ik had er niet meer van kunnen verwachten.

Waarin onderscheidt U en ik zich?

Punt één: jullie zijn heel bereikbaar. Punt twee: het team is zeer volhardend in zijn werk. Jullie zorgen er altijd voor dat je feedback van me krijgt, wat door mijn drukke agenda niet altijd evident is. Hierdoor worden de marketingprojecten goed opgevolgd en kunnen we de vooropgezette timing waarmaken.  Tenslotte hebben jullie een heel persoonlijke aanpak.

We hebben de kans gekregen om een heel persoonlijke maar vooral interactieve training te volgen met een beperkt aantal deelnemers. Zo krijg je als bedrijf alle aandacht die je verdiend. Hierdoor krijg je heel gerichte antwoorden op de vragen waar je mee zit. En dat is fijn.

Zou je ons aanbevelen bij collega-ondernemers of anderen?

Ik kan je met veel zekerheid én in alle eerlijkheid zeggen dat ik U en ik al heel vaak heb aangeraden bij collega-ondernemers. Hoewel ik geen expert ben in het reposten van berichten op LinkedIn. Daarover moet je mij bij gelegenheid maar eens een workshop geven. 😉

Bijvoorbeeld: moet ik er tekst en/of uitleg bij geven over de reden waarom ik het repost? Of is een gewone thumbs up voldoende?

U en ik: Om op je vraag te antwoorden Joep: een persoonlijke toevoeging is in dit geval altijd een meerwaarde. Als je dit doet weet de lezer ook dat je het belangrijk genoeg vindt om er iets persoonlijk van jezelf bij te voegen.

Joep-Kempen
Joep Kempen
Zaakvoerder

Team Cyclis

Kalender Workshops

30/04 Aan de slag met video
23/05 Social Media Strategie

03/10 Facebook Advertising Masterclass
07/11 Social Media Strategie
05/12 Websiteoptimalisatie

Kan je er niet bij zijn?  Maar wil je wel op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Schrijf je dan in op onze marketing workshops nieuwsbrief.