Interview: Hoe je website doeltreffend maken?

Kristof Coomans van 2dotstwice volgde op 7 juni de workshop “Hoe je website doeltreffend maken van U en ik. Na afloop stelden we hem enkele vragen.

“Als webbureau kunnen we klanten nu veel beter gaan adviseren hoe je een website moet afstemmen op de taken van je bezoekers.”

Waarom heb je gekozen om deze workshop te volgen?

Als webdesigner leek het me interessant om vanuit een niet-technisch oogpunt bij te leren over websites. Op het internet vind je veel bronnen, maar het is lastig om de juiste informatie terug te vinden. Het was dus veel efficiënter om een workshop te volgen met praktische voorbeelden die op ons van toepassing zijn.

Wat zijn enkele concrete zaken die je hebt bijgeleerd?

Dat de kleur van je buttons een grote impact hebben op de kans dat gebruikers hierop gaan klikken of niet. Zo is het beter om net een tegengestelde kleur te nemen dan de kleuren van je huisstijl, waardoor de buttons extra hard opvallen.

Ook heb ik geleerd dat het heel belangrijk is om de taal van je bezoekers te gebruiken en die ook zo exact weer te geven in bijvoorbeeld je menu of titels. Dit is niet enkel goed voor de ranking in Google (SEO), maar ook om je bezoekers direct duidelijkheid te bieden. Je mag dus niet vanuit jezelf denken, maar altijd vanuit de bezoeker.

Als webbureau kunnen we klanten nu veel beter gaan adviseren hoe je een website moet afstemmen op de taken van je bezoekers.

Waarin onderscheidt U en ik zich?

In het verleden hebben we een aantal technische workshops gevolgd bij grote conferenties. De verwachtingen liggen daar wat lager, omdat deze workshops niet op maat en ook niet altijd goed voorbereid zijn. Ook inhoudelijk duurt het vaak erg lang alvorens je echt iets bijleert.

De workshop van U en ik was heel toegankelijk gebracht. Alles werd stap voor stap opgebouwd op maat van de deelnemers. Met praktische voorbeelden werd er aandacht besteed aan onze eigen website en aan die van de andere deelnemers. De kleine setting zorgde ervoor dat iedereen voldoende tijd had om vragen te stellen en zo konden we ook bijleren uit de cases van elkaar.

Zou je ons aanbevelen bij collega-ondernemers of anderen?

Jazeker. Deze workshop is ideaal voor groeiende bedrijven die zelf geen marketingachtergrond hebben en beseffen dat ze marketing nodig hebben om hun website te verbeteren.

Kristof Coomans

Kristof Coomans

Zaakvoerder 2dotstwice

Kalender Workshops

30/04 Aan de slag met video
23/05 Social Media Strategie

03/10 Facebook Advertising Masterclass
07/11 Social Media Strategie
05/12 Websiteoptimalisatie

Kan je er niet bij zijn?  Maar wil je wel op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Schrijf je dan in op onze marketing workshops nieuwsbrief.