Interview: Hoe maak je een marketingstrategie?

Lynn Daniels van Berrevoets hekken en poorten volgde op 26 april de workshop “Hoe maak je een marketingstrategie?” van U en ik. Na afloop stelden we haar enkele vragen.

“Ik zocht vooral naar een startpunt om zelf al eens te kunnen nadenken over onze marketing. Die verwachtingen werden meer dan ingelost!”

Waarom heb je gekozen om deze workshop te volgen?

We hadden al een aantal jaren niet meer gewerkt aan onze marketing en ik wilde dat heel graag terug oppikken, maar wist niet goed waar te beginnen. Ik was echt op zoek naar een startpunt en dat heb ik bij U en ik wel gevonden.

Wat verwachtte je van de workshop?

Ik zocht vooral naar een startpunt om zelf al eens te kunnen nadenken over onze marketing. Die verwachtingen werden meer dan ingelost! Kim heeft me ook echt geïnspireerd en de handvaten gegeven die ik nodig had. De workshop heeft me echt een boost gegeven.

De workshop was verder heel interactief, waardoor je ook echt kon nadenken over hoe je de theorie kan toepassen op je eigen marketing. En omdat het in een kleine setting was kreeg je heel veel concrete input van Kim én ook van de andere deelnemers over jouw specifieke case.

Hoe heeft de workshop je geholpen?

We zijn nog niet zover dat we de inzichten al concreet aan het uitvoeren zijn, wel ben ik aan de slag gegaan met de oefeningen en inzichten uit de workshop. Zo hebben we bijvoorbeeld veel concreter nagedacht over welke klanten we graag willen aantrekken, en welke klanten we net niet willen. ‘Wie willen we echt bereiken en hoe kunnen we die ideale klanten beter bereiken?‘ Daar gaan we nu veel bewuster mee om. Terwijl we daar vroeger eigenlijk nooit bij stil gestaan hebben.

De volgende stap is om dit ook echt te gaan toepassen in onze communicatie. De verkregen inzichten willen we dan ook heel graag verder uitdiepen. En dat kunnen we perfect doen vanuit de basis die we gelegd hebben in de strategie workshop. Hier komt dus zeker nog een vervolg op!

Zijn je verwachtingen uitgekomen?

Ja, helemaal.

Waarin onderscheidt U en ik zich?

Het verschil met andere workshops is dat ze bij U en ik met kleine groepen werken, waardoor er heel veel ruimte is voor interactie en meer focus. Bovendien zijn de voorbeelden van Kim echt toegespitst op de deelnemers. Verder denken de andere deelnemers ook echt mee over je onderneming, waardoor je een veel beter beeld krijgt dan in een opleiding met 15 of 20 deelnemers.

Er was ook net genoeg theorie. Niet te veel en niet te weinig, zodat er nog ruimte vrij was om een aantal zaken direct toe te spitsen op onze eigen zaak. Het was dus een goede combinatie van de twee.

Last but not least, de workshop duurde niet te lang, en ook niet te kort. Een halve dag was voldoende en ik kan hier nu perfect zelf verder mee aan de slag.

Zou je ons aanbevelen bij collega-ondernemers of anderen?

Ja, en dat heb ik ook al gedaan 😉

lynn-daniels
Lynn Daniels
Zaakvoerder

Berrevoets hekken en poorten

Kalender Workshops

30/04 Aan de slag met video
23/05 Social Media Strategie

03/10 Facebook Advertising Masterclass
07/11 Social Media Strategie
05/12 Websiteoptimalisatie

Kan je er niet bij zijn?  Maar wil je wel op de hoogte gehouden worden van nieuwe data? Schrijf je dan in op onze marketing workshops nieuwsbrief.