Kamado – Black-Friday

Case: Kamado BBQ

Black Friday

Samen met Kamado BBQ lanceerden we eind november een digitale campagne tijdens het Black Friday weekend. En dat genereerde top-resultaten.

Een campagne goed voor 10% van de jaaromzet

Op 3 dagen tijd en met slechts €975 mediabudget, wisten we 60 verkopen te realiseren. Goed voor 10% van de volledige jaaromzet én 10x meer trafiek naar de website.

Een fantastisch resultaat dankzij een perfecte timing en coördinatie. En bijzonder efficiënt omwille van de juiste boodschap op de juiste kanalen naar de juiste doelgroepen te brengen. 

Plan van aanpak

Onze digitale marketeers zorgden eerst voor een goed onderbouwde online strategie. 

Op basis hiervan selecteerden we 4 kanalen om zo efficiënt mogelijk ons doelpubliek te bereiken.

Webshop

Coördinatie met webdesigner om op het juiste moment de nieuwe header en pop-up te lanceren.

E-mail

Actiegerichte e-mail naar alle klanten en prospecten van de voorbije jaren.

Gerichte acties

Dankzij specifieke boodschappen en de juiste doelgroepen, bleven we voor op spelers zoals Amazon en Coolblue.

Facebook Ads

Campagnes met afgestemde boodschappen gericht naar specifieke doelgroepen.

Google E-commerce

Gerichte pull & push campagnes naar iedereen die op zoek was naar BBQ’s voor Black Friday.

Zet je klant op de eerste plaats

Je aanpak en strategie aanpassen naar het gedrag van je websitebezoeker heeft een groot effect. De kern van marketing is altijd je klant/websitebezoeker op de eerste plaats zetten. Daarom moet je organisatie customer centric leren denken. 

Van daaruit kan je de boodschappen vorm geven die cruciaal zijn om elke doelgroep op de juiste manier te overtuigen. Verspreid je deze op de juiste kanalen, dan rest je nog maar 1 ding. Ze af te leiden naar de juiste product- of dienstpagina waarbij je de boodschap verder zet en ze onmiddellijk tot de aankoop kunnen overgaan. Dit alles zonder fricties of strubbelingen.

Een goed functionerende en klantgerichte webshop is dus zeker en vast een must in je marketingstrategie. 

Online verkopen is de toekomst

Steeds meer en meer consumenten vergelijken en kopen online. Het is daarom belangrijk dat je als ondernemer niet achterblijft.

Na de corona-uitbraak zijn we ervan bewust dat online verkopen een uitstekend redmiddel was. Voor Kamado BBQ hebben dit succesverhaal opnieuw verder gezet tijdens de corona-periode, waarbij de vraag zelfs groter werd dan het aanbod. Dus deze resultaten spreken voor zich. 

Met de juiste timings, aanpak én ondersteuning kan je jouw webshop tot een hoger niveau tillen!

Op zoek naar een partner voor je marketing?

U en ik kijkt naar wat er echt belangrijk is voor je bedrijf.

Met deze vernieuwende visie op marketing en uitgebreide kennis van business management realiseren we jouw ideeën en visie op een efficiënte en duurzame manier.

En dit alles in overleg met jou en je medewerkers.

Boek nu een gratis klankbordsessieOverleg 20 min met onze marketingexperte

Krijg feedback én inspiratie via een videocall.

Jij beslist wat er aan bod komt: een geplande campagne, een nieuwe strategie, een innovatief idee om je product of dienst in de markt te zetten of wil je feedback op een lopende actie?

Gebruik deze periode om werk te maken van je marketingstrategie. Het moment om even te ontsnappen aan de dagdagelijkse drukte om hier uitgebreid over na te denken.

Boek nu jouw online klankbordsessie