Marketingtips

Blog

Heeft je onderneming een blog? Top, ik kan dit alleen maar aanmoedigen! Daarom behandel ik in deze marketingtip 5 praktische tips zodat je altijd een goed gevulde blog hebt.

  1. Analyseer je bestaande artikelen

Na enkele maanden is het noodzakelijk om je blog te evalueren. Welke blogartikelen deden het afgelopen tijd goed? Op welk artikel kreeg je lovende reacties en/of werden vaak gedeeld? En welke artikelen hadden niet veel lezers. Probeer te achterhalen waarom dit geen succes was.

Plan een momentje hiervoor in om in Google Analytics na te gaan welke artikelen een succes waren. Ga na welke onderwerpen aansloegen. En maak uit of je nog over deze onderwerpen wil communiceren. Of schrijf een vervolg over een bepaald onderwerp.

  1. Brainstorm met je collega’s

Om aan goede marketing te doen, heb je inspiratie nodig. Wees alert voor vragen van klanten. Brainstorm met collega’s over leuke blog onderwerpen.

Je kan namelijk niet alles zelf doen. Houd daarom regelmatig een kleine brainstorm voor nieuwe frisse content. Je collega’s hebben andere inzichten. Daarnaast krijgen ze ook vaak andere vragen van klanten. Krijg jij of een collega vaak dezelfde vragen, dan is het goed idee om hier een artikel over neer te pennen. Vervolgens is het een goed idee om het artikel eens aan te halen.

  1. Kijk naar je concurrenten

Je hoeft niet altijd opnieuw het warm water uit te vinden. Hebben je concurrenten ook een blog? Bekijk eens waarover zij schrijven? Hebben ze ook enkele interessante onderwerpen waarmee je aan de slag kan? Laat je vooral hierdoor inspireren. Klakkeloos overnemen is uit den boze. Let er ook op dat je steeds je eigen stijl en een interessante invalshoek gebruikt.

  1. Noteer je inspiratie

Heb je een creatief moment? Noteer je ideeën waarover je wil schrijven. Dat maakt het veel gemakkelijker wanneer je daadwerkelijk een artikel gaat schrijven. Vervolgens zit je dan niet urenlang naar een wit blad te staren.

  1. Creëer een voorraad aan artikelen

Heb je eens wat tijd over? Dan is dit het ideale moment dat je vooruit kan werken aan je blog. En zo geef je jezelf wat ruimte tijdens drukke momenten. Ook heb je meer tijd om een artikel er terug bij te nemen en het nog beter te maken!

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?