Marketingtips

de warmste week

De Warmste Week, we kunnen er deze week niet omheen. Maar wat maakt deze actie zo succesvol? De organisatoren van de Warmste Week vertellen een authentiek verhaal en slagen er in om zowel medewerkers als luisteraars en sympathisanten écht te engageren voor een gemeenschappelijk (goed) doel. Ze gebruiken daarvoor de juiste kanalen, die eigen zijn aan de organisatie en zetten honderd procent in op hun sterktes. Bovendien blijven ze de formule jaar na jaar verbeteren.

Betrek je team

De Warmste Week, de meeste presentatoren van Studio Brussel praten er al weken en maanden over. Ieder vertelt het verhaal op zijn eigen authentieke manier. Het is dus niet zomaar een reclame-boodschap, die verplicht elk half uur wordt opgedreund.

Het verhaal wordt gedragen door het hele team en iedereen is betrokken bij het verspreiden van deze boodschap. Niet enkel de marketingafdeling of communicatieverantwoordelijke.

Organiseer je een campagne of speciale actie?

  1. Zorg er dan voor dat je medewerkers “mee” zijn in je verhaal. Betrek je hele team in de actie. De resultaten van een campagne stijgen in de zelfde lijn als de mate van betrokkenheid van je medewerkers.
  2. Andersom, kan een gezamenlijk doel zorgen voor een grotere betrokkenheid van je medewerkers bij je bedrijf. Wat dan weer zorgt voor engagement en input van je team.

Kies de juiste kanalen

Ok, niet iedereen heeft een eigen radiozender ter beschikking. Dat is duidelijk een voordeel van Studio Brussel. Maar denk eens na welke kanalen jij wél hebt. Misschien een mooie locatie waar veel mensen passeren, of veel contact met je klanten, een website die veel bezocht wordt of een Facebook pagina met veel volgers?

Ambassadeurs

Dé kracht van de warmste week is toch wel het feit dat ze er in slagen om het hele land in rep en roer te zetten. Iedereen doet wel iets voor de warmste week. Van de Warmathon tot de Ketnet Koekenbak. Iedereen zet zich in voor het goede doel!

Zorg ook hier voor een tweerichtingsverkeer. Treden klanten of medewerkers op als ambassadeur? Toon je appreciatie en beloon hen daarvoor.

Organisatoren van een Warmste Actie krijgen een podium, letterlijk en figuurlijk. Alle acties worden vermeld op de website en verschillende acties worden bezocht door het Warmste Week team of worden toegelicht tijdens de live show.

Telkens wordt de appreciatie van de presentatoren getoond, in de vorm van woorden, vlammetjes of knuffels!

Partnerships

En niet alleen de luisteraars worden ingeschakeld. Stubru rekent ook op partnerships. Denk maar aan het Warmste Inpakpapier, ontworpen door Jeroom himself! Ook hier is gekozen voor heel wat partners, die met veel plezier het product helpen verkopen. Verschillende supermarkten en kledingwinkels helpen mee.

Vertrek vanuit je bestaande contacten en bekijk wie je kan betrekken in je actie!

Zet je sterktes in

Dé sterkte van Studio Brussel is natuurlijk muziek. En die kwaliteit zetten ze tijdens de warmste week meer dan ooit in! Niet alleen kan je een hele week plaatjes aanvragen ten voordele van het goede doel, er worden live concerten georganiseerd en ook tijdens de Warmathon wordt er gezorgd voor de nodige ambiance. In Genk loop of wandel je bijvoorbeeld op de beats van Regi.

Gebruik je sterktes, kennis en contacten om je klanten extra in de watten te leggen!

Blijf verbeteren

Blijf jezelf heruitvinden. De warmste week (toen nog Music for Life) werd de eerste keer georganiseerd in 2006. Het concept met het glazen huis was vergelijkbaar met het Nederlandse programma Serious Request. Elk jaar worden er elementen toegevoegd of veranderd, waardoor de actie ondertussen grondig gewijzigd is. Dit maakt dat de actie blijft boeien en nog steeds enorm veel mensen op de been krijgt om geld in te zamelen voor het goede doel.

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?