Marketingtips

Facebook-pixel

De Facebook-pixel is een stukje code voor je website waarmee je doelgroepen voor je advertentiecampagnes kunt meten, optimaliseren en opzetten.

Krijg inzicht in het gedrag van je bezoeker

Wanneer je een Facebook-pixel aan je website toevoegt (code) en iemand je website bezoekt, worden de acties van je bezoeker bijgehouden in een cookie. Facebook kan de gegevens van de cookie lezen. Hierdoor weet die perfect wie er op welke pagina’s van jouw website is geweest en welke acties er zijn uitgevoerd.

De acties die jij wil teweegbrengen kan je zelf definiëren in Facebook. Het gaat hier om: aankopen, het invullen van formulieren, klikken op een button of een webpagina weergeven.

Je krijgt inzicht in hoe succesvol je Facebook-advertentie is door na te gaan welke acties een direct gevolg zijn van je advertentie. Het overzicht hiervan krijg je te zien bij de pixel in advertentiebeheer. Hier kan je bijvoorbeeld nagaan hoeveel mensen, die doorgeklikt hebben op je advertentie, ook effectief een aankoop hebben gedaan.

Vervolgens kan je je klanten opnieuw bereiken door een aangepaste doelgroep te gebruiken en handig gebruik te maken van remarketing.

Effectiever adverteren door Remarketing

Als iemand je website bezoekt na op je Facebook-advertentie te hebben geklikt, wil dat niet altijd zeggen dat deze persoon ook effectief een actie gaat uitvoeren. We weten allemaal uit ervaring dat dit niet vanzelfsprekend is.

Remarketing is een zeer effectieve manier van adverteren. Zo kan je bijvoorbeeld een advertentie richten naar iedereen die de website bezocht heeft, iedereen die in het verleden een aankoop deed of andere acties. Het proces ziet eruit als volgt:

remarketing

Je brengt je product of dienst opnieuw onder de aandacht met een zeer relevante boodschap. Waardoor de gebruiker sneller geneigd is om toch op die Like-button te klikken! Zijn er vragen, horen we het graag. Veel succes!

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?