Marketingtips

e-mail marketing

E-mails naar een massa mensen versturen? Simpel? Of toch niet helemaal…

Je hebt het wellicht al gemerkt. Je krijgt een stuk minder spam toe in je Gmail of Hotmail mailbox dan enkele jaren geleden. De mailproviders zijn eindelijk aan de winnende hand. Goed nieuws voor alle gebruikers 

Niet zo’n goed nieuws voor iedereen die mailings wil uitsturen naar potentiële klanten. De tijd dat je goedkoop een database kon aanschaffen en naar hartenlust mailtjes kon beginnen sturen, is definitief voorbij. En maar goed ook. Want al die overbodige reclamemails, daar heeft niemand wat aan!

Wil je vandaag toch aan e-mail marketing doen? Uitstekend, want als je het goed aanpakt, is het zelfs een nog sterker marketingkanaal geworden dan voordien. Want weinig spam, betekent dat je harder opvalt. De enige voorwaarde is dat je bedrijf zich aan strikte regels houdt.

Zo is het aan te raden om
– altijd je SPF/DKIM records in te stellen
– niet teveel beeld tov tekst te voorzien
– een voor- en achternaam op te geven voor elke contact

Je mag alleen mails sturen naar mensen die zich effectief ingeschreven hebben. Stuur je naar een oude of willekeurige database waarvan er bepaalde e-mail adressen niet meer bestaan? Dan word je gegarandeerd op de ‘zwarte lijst’ geplaatst.

Geen zin om je aan de regels te houden? Dan loop je een grote kans dat je mails op termijn enkel nog in de junk folder belanden of zelfs helemaal niet meer toekomen. Let op: dit geldt voor AL je mails, dus niet enkel de nieuwsbrieven en massa-mailings. Ook je gerichte mails naar bijvoorbeeld bestaande klanten!

Je bent gewaarschuwd 

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?