Marketingtips

Google Mijn Bedrijf

 

Google Mijn Bedrijf is een gratis portaal waar je de mogelijkheid hebt je zoekresultaten in Google te beheren én te optimaliseren. Toch onderschatten heel wat bedrijven de meerwaarde van dit verborgen social media kanaal. Door slim gebruik te maken van dit platform verhoog je flink jouw sales en websiteverkeer.

Een onderschat social media kanaal

Google Mijn Bedrijf zorgt ervoor dat (potentiële) klanten jouw bedrijfsgegevens in Google Zoeken en Google Maps zien. Om betere zoekresultaten in Google te genereren en je zichtbaarheid te vergroten, is het dus noodzakelijk regelmatig je gegevens te updaten.

Plaats daarom regelmatig nieuwe foto’s, een nieuwe Google Post of reageer regelmatig op reviews. Net zoals op alle andere sociale media kanalen, is het belangrijk hier actief op te participeren!

Google Posts

Google Posts biedt je tal van mogelijkheden om extra producten, diensten of events onder de aandacht te brengen. Maar let op! Enkel relevante content scoort hier goed. Google verwijdert deze berichten automatisch na 7 dagen.

Waarom denk je vast en zeker? Wel, Google heeft een zeer goede customer-usability en wilt steeds relevante informatie aanbieden. Events daarentegen blijven langer zichtbaar en worden verwijderd nadat het evenement is afgelopen.

Extra inspiratie voor je Google Posts:

  • Events
  • Promoties
  • Producten en diensten
  • Nieuwsberichten
  • Speciale mededelingen

Het handige vanuit marketingoogpunt is dat je ook deze resultaten achteraf kan meten.

Online visitekaartje

Google Mijn Bedrijf is vergelijkbaar met je online visitekaartje. Wees hier zo specifiek en consistent mogelijk in. Vul zo veel mogelijk gegevens aan zoals je adres, openingsuren, telefoonnummer, sector en andere belangrijke informatie. Gebruik op je website en andere online kanalen steeds dezelfde contactgegevens.

Verhuis je naar een andere locatie? Pas dan je locatie aan. En zodra je je bedrijfsgegevens aanpast, scoor je weer hoger in de zoekresultaten.

Een beeld zegt meer dan woorden

Goede en duidelijke foto’s zijn doorslaggevend voor je resultaten. Ze trekken onmiddellijk de aandacht én geven meer informatie over je bedrijf. Daarnaast geeft Google Mijn Bedrijf je een hogere score in de ranking als je gebruikt maakt van foto’s.

Tip: Heb je meerdere foto’s? Upload deze op verschillende tijdstippen! Google houdt nieuwe of geüpdate informatie bij. Dus ook het toevoegen van recente foto’s.

Online reviews

Wil je alles uit je online marketing halen? Dan zijn online reviews onmisbaar. Deze positieve recensies zorgen er namelijk ook voor dat je hoger scoort in de zoekresultaten. Dat maakt dat potentiële klanten je sneller vinden in Google. Vergelijk dit met online mond-tot-mond reclame. En dat is nog steeds goud waard!

Helaas komen deze reviews niet zomaar uit de lucht gevallen. Trek je stoute schoenen aan en vraag aan een tevreden klant of hij/zij een leuke recensie over je product/dienst wil schrijven.

Natuurlijk kan je ook eens een negatieve review ontvangen. Behandel deze negatieve recensie onmiddellijk. Geef een duidelijke uitleg en zeg dat je deze feedback zal opnemen voor een volgende keer. Op deze manier ga je toch positief om met een negatieve recensie.

Wil je graag nog hoger scoren in Google? Lees dan deze tips ook even door betreffende SEO.

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?