Marketingtips

landingspagina

Een Landingspagina is de eerste pagina van je website waar een bezoeker op terecht komt of “landt” na het klikken op een advertentie, zoekresultaat of social mediabericht.

Het eerste contactmoment met de klant

Klanten zoeken naar producten en diensten op het internet. Hoe die reis juist verloopt lees je in onze marketingtip over de customer journey. Kiezen ze van alle mogelijke pagina’s die van jou uit om op te landen? Dan is het aan jou om bij dat eerste contactmoment een goede indruk te maken.

De kracht van online communicatie

Je kan het internet en de plek die jouw bedrijf daar ‘verovert’ zien als een brug. Eéntje, die mensen graag beklimmen om tot bij jou te komen. Als die brug niet stevig in elkaar staat, stort ze zo in en gaan je marketinginspanningen minder of zelfs niet renderen.

Facebook campagnes, nieuwsbrieven, een blog, visitekaartjes,… allemaal verwijzen ze naar je website. Zorg ervoor dat je potentiële klanten “zachtjes” landen.

Creëer een doel en bepaal de inhoud

Maak dus tijd voor het creëren van een goede Landingspagina. Je begint met het bepalen van het doel van de pagina.

Enkele slimme doelstellingen op een rij:

  • e-mailadressen verzamelen (houd rekening met de nieuwe privacywet)
  • offerte aanvragen realiseren
  • producten of diensten verkopen
  • (nieuw) contact met je doelgroep
  • reviews opvragen
  • enzovoort

Ok, je weet nu wat jij wil van je bezoeker. Een goede tip: eerst geven, dan nemen! Welke meerwaarde bied je aan je bezoeker? En weet hij vervolgens wat hem te doen staat?

Nog enkele tips voor een goede Landingspagina:

  • Val met de deur in huis met je titel: ‘Headline Shaker Maker
  • Zet de belangrijkste informatie bovenaan
  • Blijf bij één thema
  • Zorg dat bezoekers goed kunnen ‘scannen’ (kopjes, vetjes, korte alinea’s, lijstjes)
  • Toon je sterktes (USP’s) en/of klantenreviews
  • Voeg een concrete call-to-action toe (bijvoorbeeld ‘bel nu’, ‘vraag nu informatie’, ‘download nu’, ‘maak hier een afspraak’, ‘vraag nu een offerte aan’, enzovoort)

Mooi. Hiermee kan je alvast aan de slag. Voor het design en het technische aspect schakel je indien nodig een ervaren partner in.

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?