Marketingtips

linkedin-artikel

LinkedIn is een zeer waardevol kanaal als het gaat om connecties te maken, vinden van informatie en het delen van zakelijke content. En ook essentieel om jouw expertise naar een hoger niveau te tillen. Dat gaat heel goed met een Linkedin artikel.

De meerwaarde van Linkedin artikels

Dankzij Linkedin artikels kan je voortaan een eigen ‘blog’ beheren op je persoonlijk Linkedin profiel. Vervolgens krijgen alle mensen voor wie dit artikel relevant is een melding. En wat ook nog leuk is, is het feit dat deze artikels bovenaan je Linkedin-profiel blijven staan. Hierdoor zien je bezoekers steeds je zelf geschreven artikels en krijgen ze onmiddellijk inzicht in jouw kennis.

Persoonlijke expertise en kennisdeling staan centraal

In een eerdere marketingtip legden we je al uit hoe je Linkedin kan gebruiken als bedrijf. Bovendien is je persoonlijke Linkedin-pagina jouw zakelijk uithangbord. Gebruik daarom dit kanaal om je te onderscheiden van een collega-ondernemer. Deel langs deze weg relevante content, content waarmee je het verschil maakt!

Zij volgen je namelijk omdat ze je persoonlijk kennen en/of interessant genoeg vinden om een connectie met je aan te gaan. Kennisdeling staat hier centraal. ‘Laat ons van elkaar wat opsteken!’

Daarnaast helpt een Linkedin artikel je om vertrouwen op te bouwen bij jouw klanten en connecties. Als je toegevoegde waarde kan aanbieden aan deze relaties, zijn zij eerder geneigd jouw advies te vragen en te volgen. Bijgevolg kom je op deze manier onbewust in hun bovenste lade terecht. Dankzij deze manier van content te delen, neem je dus een voorsprong op jouw collega-ondernemer.

Waar schrijf je over?

Er zijn ontelbare zaken waarover je kan schrijven. Maar het belangrijkste is dat je artikel relevant is en een toegevoegde waarde is voor je connecties. Vertrek altijd van een doel en ga vervolgens na welk doel je wilt bereiken met dit artikel.

Hieronder enkele uitgangspunten voor je Linkedin artikel(s):

– Deel je expertise

Schrijf blogartikelen waarin jouw bedrijf of jij in uitblinkt. Dankzij deze artikels kan je je vakkennis delen. Hier ben jij de expert in jouw kennis van zaken. En vervolgens weten je connecties perfect voor welke zaken ze bij je moeten aankloppen.

– Plaats je events in de kijker

Heb je binnenkort een evenement dat plaatsvindt? Een blogpost is een leuke manier om je connecties te informeren over jouw event. Vertel in dit artikel wanneer het plaatsvindt, wat je er kan beleven en tot slot waar kunnen ze zich inschrijven?

Achteraf kan je ook een leuk blogbericht schrijven over het succes van jouw evenement. Beide artikels zorgen ervoor dat je opvalt in je netwerk en helpt jouw online brand groeien.

– Wek sympathie op: Wees authentiek & uniek

Wees geen grijze muis en val op! Deel je passie, verspreid ideeën maar, vooral… Inspireer! Inspireer anderen door iets persoonlijks te vertellen. Mensen zijn steeds op zoek naar leuke verhalen over anderen. Gebruik daarom LinkedIn artikels om je bedrijf, kennis in de kijker te zetten en inspireer anderen met persoonlijke verhalen.

Dus als je aan de slag wil gaan met LinkedIn artikels. Super! Vooral doen! Klik op de knop “Artikel schrijven” en deel unieke verhalen en expertise. Wil je meer weten over hoe je een blogpost schrijft via LinkedIn, bekijk dan het filmpje.

Een handige tip is om “meest gestelde vragen” te beantwoorden. Welke vragen krijg je vaak op je afgevuurd? Schrijf dit regelmatig op. En voila je hebt al een lijstje waarover je kan schrijven.

Succes verzekerd!

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was dit artikel interessant?

Gratis E-book: Hoe je website gebruiksvriendelijk maken?Ontvang handige tips om je website te verbeteren

✓ Ontdek hoe je schrijft voor webpagina’s
✓  Leer hoe je bezoekers aanzet tot actie
✓  Gebruik psychologische overtuigingstechnieken