Marketingtips

Carrousel advertenties

Carrousels zie je niet alleen op Facebook, Instagram of op de kermis. Ze zijn vanaf nu ook te vinden op LinkedIn, joepie! In dit artikel ga ik dieper in op LinkedIn carrousel advertenties. En help ik je er een aan te maken!

Wat is een LinkedIn carrousel?

Een carrousel is een advertentievorm waarmee je meerdere afbeeldingen (maximum 10) kan laten zien in één advertentie. Per afbeelding kan je een aangepaste tekst en link plaatsen. En dat biedt nieuwe mogelijkheden om je producten, diensten en promoties op een leuke manier naar je klanten over te brengen.  

De meest gekende manier om carrousel advertenties toe te passen, is het promoten van meerdere producten en/of diensten. Stel, je hebt een meubelzaak. Dan kan je verschillende meubels in een sfeervolle omgeving fotograferen. En vervolgens via deze manier uitlichten. Succes verzekerd!

Het opzetten van een carrousel advertentie

Oké, je weet nu wat een carrousel advertentie is. De volgende stap is er zelf eentje maken. Ik leg het je even uit. Stap voor stap!

Een carrousel advertentie opmaken, gaat op dezelfde manier als een afbeelding advertentie. Bij ‘Advertentieformat’ duid je nu een ‘Carrousel’ aan in plaats van een ‘Artikel, afbeelding of link’.

Carrousel Stap1

 

Vervolgens klik je rechts bovenaan ‘Carrouseladvertentie maken’.

Carrousel Stap2

 

Hou je vast! Nu gaat het echte werk van start:

  • Geef als eerste je carroussel een naam.
  • Bij de inleidende tekst schrijf je alvast een advertentietekst. Sluit af met een call-to-action.
  • In de hoofd-URL implementeer je best de algemene link van je website.
  • Nu is het tijd om je afbeeldingen te uploaden. Let er wel op dat deze een formaat van 1080 x 1080 px hebben voor een optimaal resultaat.
  • Per afbeelding kan je nu een aparte boodschap vertellen en steeds een andere link achter de visual plaatsen.

Carrousel Stap3

TIP: Zorg wel dat iedere afbeelding een unieke utm-tag bevat in de URL. Vervolgens kan je achteraf in Google Analytics een juiste analyse maken. Want meten is weten. Hou natuurlijk ook rekening met de valkuilen van Google Analytics.

Dit moet je ook weten: De producten en diensten die je in deze carrousel uitlicht,  moeten relevant zijn voor dezelfde soort klanten. Bij deze advertentievorm is het enkel mogelijk om één doelgroep te selecteren.

Ga creatief aan de slag

Er zijn verschillende manieren om Linkedin carrousels te gebruiken. Slimme manieren om deze vorm van adverteren te gebruiken zijn:

  • Leg een proces stap voor stap uit.
  • Toon meerdere producten die naar verschillende landingspagina’s leiden.  
  • Zet meerdere kenmerken van één product in de kijker!
  • Bied je enkel diensten aan? Toon dan de voordelen van je dienst in de carrousel.
  • Vertel een verhaal! Gebruik afbeeldingen die elkaar opvolgen om een verhaal aan te tonen.

Ben je creatief ingesteld? Laat dan je creativiteit de vrije loop! Gebruik één afbeelding en splits deze op in verschillende slides. Het effect? Je triggert mensen hun nieuwsgierigheid en vervolgens swipen ze naar rechts tot ze de volledige afbeelding hebben gezien.

Natuurlijk valt dit op. En zo blijf jij top of mind bij je klant! Missie geslaagd.

Carroussel Beatles
Dankzij onze expertise op het gebied van Facebook carrousels kunnen we vertellen dat er meer op carrousel advertenties wordt geklikt dan gewone advertenties. Dus waag jij je aan de LinkedIn carrousel advertenties?

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?

Boek nu een gratis klankbordsessieOverleg 20 min met onze marketingexperte

Krijg feedback én inspiratie via een videocall.

Jij beslist wat er aan bod komt: een geplande campagne, een nieuwe strategie, een innovatief idee om je product of dienst in de markt te zetten of wil je feedback op een lopende actie?

Gebruik deze periode om werk te maken van je marketingstrategie. Het moment om even te ontsnappen aan de dagdagelijkse drukte om hier uitgebreid over na te denken.

Boek nu jouw online klankbordsessie