Marketingtips

linkedin marketing

Linkedin is hét sociale media kanaal voor professionele doeleinden. Je bouwt niet alleen een digitaal netwerk op. Je blijft ook in contact met je medewerkers, leveranciers en vooral (nieuwe) klanten! Wij zetten enkele best practices op een rijtje.

Deel relevante en branchespecifieke content

Vertrek bij het gedachtegoed dat Linkedin-gebruikers daar zitten om geïnspireerd te worden. En bijgevolg om productiever en succesvoller te worden, dankzij hun netwerk.

Gebruik dus content die iets teweegbrengt, die impact creëert, waar men iets mee kan doen.
Dit geldt ook wanneer je een post doet als persoon. Deel je kennis. Wees behulpzaam en transparant.

Actuele tips en tricks voor je Linkedin-pagina

Begin dus telkens met een goede boodschap die aansluit bij je doelgroep. Vervolgens moet je ervoor zorgen dat je de boodschap deelt op een correcte manier. Zo gaat Linkedin ervoor zorgen dat je meer mensen bereikt.

Hieronder enkele actuele tips en tricks!

  • Vermijd externe links in je posts: Linkedin houdt net zoals andere social media kanalen haar bezoekers graag dichtbij en straft dit dus af.
    Dit kan je omzeilen door je links in de commentaren (reacties) te plaatsen
    Of schrijf een Linkedin-artikel en link vervolgens daarheen (= interne link i.p.v. externe)
  • Vertel meer (en veel): Maak je volgers nieuwsgierig door de eerste twee zinnen zo boeiend mogelijk te maken. Hierdoor gaan ze sneller op ‘meer weergeven’ klikken wanneer je een lange boodschap deelt. En dat is een signaal voor Linkedin dat je content als interessant wordt ervaren.
  • Zet een discussie in gang
  • Vertel over een unieke, persoonlijke ervaring
  • Stel een actieve en open vraag
  • Deel (native) video’s: Dat video’s een grotere impact hebben vandaag moeten we je niet meer vertellen. Maar ben je ook klaar voor native video?
  • Zorg voor meer engagement: Taggen, delen en rekening houden met goede tijdstippen voor je post is iets wat blijft werken.
  • Reageer op posts van anderen: Linkedin kijkt hoe actief je zelf bent en verhoogt dan ook de zichtbaarheid van je eigen posts.

Adverteren op Linkedin

Tot slot nog even over adverteren op Linkedin. Net als bij Facebook kan je dit uitgebreid op punt stellen. Denk bijvoorbeeld aan functies, werkgebied, sector, locatie, grootte bedrijf, enzovoort.

Let wel op dat je targeting niet te scherp mag zijn! Linkedin wil een bepaalde (grote) hoeveelheid views genereren om te bepalen of je campagne wel of niet succesvol is. Tussen de 40 – 150 duizend mensen zit je goed.

Wat scoort? Het is altijd en overal belangrijk dat je aantrekkelijke advertenties maakt met goede en duidelijke call-to-actions. Uiteraard mag je hier wel gebruik maken van externe links. Zorg voor verkeer naar je website, interessante publicaties, whitepapers of registratieformulieren.

– Wees persoonlijk en origineel
– Gebruik (vraag)stellingen en (vraag)tekens
– Speel in op de actualiteit
– Gebruik ranking woorden
– Speel met tijden en locaties

Veel succes! Hulp nodig of een marketing workshop volgen? Je weet ons te vinden.

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?

Boek nu een gratis klankbordsessieOverleg 20 min met onze marketingexperte

Krijg feedback én inspiratie via een videocall.

Jij beslist wat er aan bod komt: een geplande campagne, een nieuwe strategie, een innovatief idee om je product of dienst in de markt te zetten of wil je feedback op een lopende actie?

Gebruik deze periode om werk te maken van je marketingstrategie. Het moment om even te ontsnappen aan de dagdagelijkse drukte om hier uitgebreid over na te denken.

Boek nu jouw online klankbordsessie