Marketingtips

Mobiele website

Als je website nog steeds niet geoptimaliseerd is voor mobiel of tablet, dan wordt het dringend tijd om dat te doen. Waarom?

1. Vindbaarheid: Recent onderzoek toont aan dat 80% van de zoekresultaten op Google verschillen naargelang je via jouw mobieltje of via jouw computer een opzoeking doet. Is je site niet geoptimaliseerd voor mobile, dan verschijn je dus veel lager of zelfs helemaal niet in de mobiele zoekresultaten. Extra pittig: Meer dan de helft van alle websitebezoeken zijn mobiel!

2. Gebruikservaring: Heb je al ooit een website op je telefoon proberen te lezen die niet geoptimaliseerd is? Dan weet je wat we bedoelen. Een regelrechte hel! Lange wachttijden, horizontaal scrollen of zelfs je scherm vergroten/verkleinen om tekst te kunnen lezen, menu’s en buttons die onvindbaar zijn en vaak niet eens werken, pagina’s die maar half laden, … Net alsof je terug reist naar het internet van de jaren ’90.

Conclusie, maak je site responsive en neem een goede webmaster (of ons ;)) onder de arm.

Responsive betekent dat je site zich automatisch aanpast naargelang het toestel waarop je het bekijkt. Hou ook rekening dat jouw website nooit 100% klaar zal zijn. De webtechnologie verandert voortdurend. Denk maar aan alle nieuwigheden van de laatste jaren: Facebook/ LinkedIn Pixels, Accelerated Mobile Pages, Open Graph metadata, nieuwe Google Analytics codes, … Jouw website is geen statisch gegeven, maar een werkinstrument en uithangbord geworden.

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?

Boek nu een gratis klankbordsessieOverleg 20 min met onze marketingexperte

Krijg feedback én inspiratie via een videocall.

Jij beslist wat er aan bod komt: een geplande campagne, een nieuwe strategie, een innovatief idee om je product of dienst in de markt te zetten of wil je feedback op een lopende actie?

Gebruik deze periode om werk te maken van je marketingstrategie. Het moment om even te ontsnappen aan de dagdagelijkse drukte om hier uitgebreid over na te denken.

Boek nu jouw online klankbordsessie