Marketingtips

marketing

Vandaag is marketing niet langer een extra laagje smeersel om je product of dienst beter te doen verkopen. Het is een onafhankelijke kracht die vanaf het begin slim moet worden ingezet. We leggen je graag uit waarom.

‘Whoop whoop’, iedereen gaat digitaal!

We hadden het in onze marketingtips al een aantal keer over de nieuwe mogelijkheden van online marketing. We kunnen online veel mensen op een relatief eenvoudige en goedkope manier bereiken.

De keerzijde van de medaille?

Iedereen is online, alle bedrijven “zitten” op Facebook, adverteren via Google Adwords en hebben een Youtube kanaal of zijn actief op Instagram.
Heel veel online kanalen lopen letterlijk over van de adverteerders. Als consument kan je er bijna niet meer langs kijken..

En toch is dat wat we de hele dag doen: er langs kijken. Het lijkt wel alsof we immuun geworden zijn voor alles wat nog maar lijkt op een advertentie.

Het gevolg? Vandaag de dag kom je er niet meer met een product van A tot Z te ontwikkelen en er in laatste instantie een laagje “marketing” bovenop te smeren.

Hoe dan wel?

Hou in ál je bedrijfsprocessen rekening met je klant. Leer hem kennen, luister naar je klanten en stel vragen!

Ons advies en tips

1. Leer jezelf kennen (zelfkennis = begin van alle wijsheid, weet je nog)

2. Leer je klant kennen

3. Zoek naar de juiste match

  • Waar kom je je klant tegen?
  • Waarmee kan je je klant helpen?
  • Wat interesseert je klant?
  • Wat wil hij van je horen?

4. Creëer iets wat mensen willen hebben, waar mensen enthousiast van worden (praat over mensen en niet over klanten of doelgroep om het persoonlijker te maken

  • Je moet persoonlijk betrokken zijn met je klant – hoe persoonlijker hoe minder fake, hoe echter, mensen zijn op zoek naar een echte connectie met andere mensen, maar ook met bedrijven, merken, organisaties – in onze samenleving waar we steeds meer van elkaar vervreemden wordt dit alsmaar belangrijker

5. Zorg voor tweerichtingsverkeer, ga een connectie aan, treed in contact met je klant, wees oprecht geïnteresseerd

6. Houd altijd rekening met de customer journey en pas je marketingacties daar op aan

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was dit artikel interessant?

Gratis E-book: Hoe je website gebruiksvriendelijk maken?Ontvang handige tips om je website te verbeteren

✓ Ontdek hoe je schrijft voor webpagina’s
✓  Leer hoe je bezoekers aanzet tot actie
✓  Gebruik psychologische overtuigingstechnieken