Marketingtips

sociale web

Een toenemend aantal bedrijven kiest ervoor om het sociale web naar haar eigen site te halen. De afhankelijkheid van externe sociale netwerken neemt daarmee af. We bespreken hier drie belangrijke mogelijkheden.

Drie belangrijke elementen in het sociale web

De elementen die we hieronder gaan benoemen, spreken vandaag vanzelfsprekend, toch wordt daar niet altijd iets mee gedaan.

Het gaat hier over:

  • Het integreren van reviews op je website
  • Sociale reactiemogelijkheden
  • En content van social media kanalen

1. Reviews

De kracht van reviews hoeven we je waarschijnlijk niet meer uit te leggen. Reviews zijn dé ultieme vorm van sociale bewijskracht.
Op het internet laten we ons leiden en extra overtuigen door meningen van anderen over diensten en producten. Vraag dus zeker reviews aan je klanten en plaats die op je website.

Tip: Doe dit best tijdens je samenwerking met je klant of vlak daarna. Je gaat versteld staan hoeveel klanten hier écht voor open staan (gunfactor).

2. Sociale reactiemogelijkheden

Nog een leuke is om het sociale web écht naar je eigen website te brengen. Het gaat hier over de integratie van Facebook Comments. Op deze manier kunnen mensen met hun Facebook profiel reacties plaatsen. Je kan je klanten dus laten reageren op nieuws, maar ook bij producten en diensten.

Bovendien is het heel duidelijk te zien wie de reactie plaatst, en daar kan je alleen maar handig op inspelen. Daarnaast worden deze reacties ook gepubliceerd op Facebook, en dat genereert uiteraard nog eens extra exposure!

3. Sociale content integreren

Vrijwel alle populaire social media kanalen bieden de mogelijkheid om ‘sociale boxen’ op je eigen website te plaatsen. Op deze manier laat je (bijvoorbeeld op je homepage) zien welke berichten laatst zijn gepost op je Facebookpagina of Twitter account.

Vervolgens zien je websitebezoekers welke content ze kunnen verwachten als ze je gaan volgen of lid worden van jouw community.

Tip: Het is ook een goede zet om te tonen wie je pagina al volgt, ook dit kan helpen bij het overhalen van andere Facebook gebruikers om je bedrijf ook te volgen.

Hoe krijg ik dat voor mekaar?

Wel dat is relatief eenvoudig. Ga in Google op zoek naar ‘plugins’ en ‘widgets’ voor social media en maak een keuze welke je op je website wilt plaatsen. Vervolgens krijg je concrete stappen die je moet doorlopen om deze te integreren in je website. In de meeste gevallen krijg je een code om op je website te plaatsen (al dan niet door je webdeveloper).

U en ik geeft onafhankelijk marketing advies aan KMO’s en biedt ondersteuning bij de coördinatie en uitvoering van marketingtaken. Volg onze wekelijkse updates op Facebook en LinkedIn. Of ontvang maandelijks een overzicht van de laatste marketingtips per e-mail.

Was this post helpful?