Onze aanpak in vier stappen

Als zaakvoerder zit je boordevol ideeën. Omdat je niet alles alleen kan, staan wij voor je klaar om je te ondersteunen. We zijn je klankbord en voegen een vleugje creativiteit toe.

Zo komen we tot een marketingstrategie, die perfect past bij je bedrijf en tegelijkertijd innovatief is. Voor ons stopt het daar niet. Laat gerust ook de coördinatie van het volledige marketingplan aan ons over.

1. Ontwerpen

Van idee naar heldere strategie

Ontwerpen | Plannen | Uitvoeren | Bijsturen

Samen ontwerpen we de strategie. Jouw product- en marktkennis in combinatie met onze actuele expertise is een formule voor succes!

Het is een bewuste keuze om samen aan de strategie te werken. Op deze manier sluit deze perfect aan bij de eigenheid van je bedrijf. Jouw input is voor ons dus onmisbaar.

Een volledig strategietraject bestaat uit 3 tot 4 meetings van ongeveer 3 uur. Tijdens deze meetings bespreken we volgende items:

Bedrijfsidentiteit & aanbod

  • Bedrijfswaarden, – cultuur en visie
  • Merknaam en verhaal
  • Aanbod en distributie

Doelgroep en positionering

  • Buyer persona’s
  • Segmenteren
  • Concurrentie- en marktanalyse
  • Value proposition

Marketingstrategie

  • Branding & USP
  • Grote lijnen uitstippelen
  • Keuze van de communicatiekanalen

ontwerpen

2. Plannen

Een stap dichter bij je doel

Ontwerpen | Plannen | Uitvoeren | Bijsturen

Plannen doen we met haalbare doelen en concrete actiepunten. Aan elke planning koppelen we een budget en een heldere timing.

Marketingplan

  • Haalbare doelstellingen
  • Concrete actiepunten
  • Praktisch uitvoerbaar

Planning

  • Helder en duidelijk
  • Deadlines
  • Volledig overzicht

Budget

  • Externe en interne kosten
  • Geplande werkuren
  • Volledig overzicht

Op elk moment kan je dit overzicht overigens raadplegen via een handige online toepassing.

plannen

3. Uitvoeren

Realiseer je ideeën

Ontwerpen | Plannen | Uitvoeren | Bijsturen

De concrete uitvoering doen wij, jullie of een externe partij. In ieder geval zorgen wij voor het overzicht en een perfecte opvolging tussen alle betrokken partijen.

Een korte opvolgmeeting zorgt ervoor dat je op de hoogte blijft van het reilen en zeilen van alle lopende zaken en geeft je een antwoord op al je dagdagelijkse marketingvragen. Deze meeting gaat in overleg maandelijks door of elke 2 à 3 weken. Zo blijven we steeds op dezelfde golflengte.

Coördinatie

  • Aansturen externe leveranciers
  • Aansturen interne medewerkers
  • Eigen marketing team

Opvolging

  • Budget
  • Deadlines
  • Kwaliteit

Maandelijkse feedback

  • Stand van zaken planning, budget
  • Overlopen To Do’s
  • Vragen en beslissingen

In overleg en afhankelijk van de uit te voeren taken, kan één van onze marketingmedewerkers ook bij jullie op locatie werken (minimum 4u per week).

uitvoeren

4. Bijsturen

Wat goed is kan nog beter

Ontwerpen | Plannen | Uitvoeren | Bijsturen

Op basis van kwalitatieve feedback én data analyses, sturen we het plan bij waar nodig. Zo bespaar je tijd en geld in een wereld die snel evolueert.

Jouw plan staat uiteraard niet in steen gebeiteld. Een korte opvolging is noodzakelijk om ervoor te zorgen dat je mee bent met de laatste nieuwe ontwikkelingen.

Meten en analyseren

  • Systematische opvolging
  • Duidelijke rapportage
  • Snelle bijsturing

Bijsturen

  • Constante optimalisatie
  • Veranderende omstandigheden
  • Nieuwe mogelijkheden

Tijdens de periodieke opvolgmeeting (of sneller indien nodig!) beslissen we om het marketingplan bij te sturen.

bijsturen