Referenties

Cyclis

Marketingstrategie, coördinatie en uitvoering

Cyclis is dé pionier van fietsleasing in België. Met hun service en persoonlijke aanpak wisten ze maar liefst 8.500 klanten te overtuigen in enkele jaren tijd.

Om hun unieke positie in de markt te verstevigen, maakten we vanuit een doordachte marketingstrategie, waar we de bedrijfsidentiteit en doelgroepen onder de loep namen, een volledig marketingplan met timings en budgetten op. Op die manier kunnen we gemakkelijk we alle marketingaspecten coördineren zoals communicatie, contentplan, websiteoptimalisatie, on- en offline advertising, seo, social media, campagnes en event marketing.

Daarnaast voorzien we de volledige coördinatie van alle marketingaspecten en de aansturing van het marketing- en communicatieteam van Cyclis. Alles met als doel een tevreden eindklant te hebben.

Cyclis is een sterk groeiend bedrijf met de focus op fietsleasing. Hierbij gaat al onze aandacht naar communiceren met onze klanten. Wij vonden in U en ik een perfecte match om ons hierbij te ondersteunen. Een dikke merci voor jullie professionele hulp en advies.  Joep Kempen, Cyclis 

Campagne 2019 – #ikfietsnaarhetwerk

U en ik bedacht samen met Cyclis de eerste ikfietsnaarhetwerk-dag. Samen gingen we op zoek naar partnerships met Qmusic, Belfius, Sport Vlaanderen en De Week van de Mobiliteit. Naast de coördinatie van het project, zorgden we ook voor de conceptuele ontwikkeling, het partnerdossier, mediaplan, communicatieplan, website realisatie, e-mail automation en on- en offline advertising. Alles gebeurde in nauwe samenwerking met het marketing- en communicatieteam van Cyclis.  Een succesvolle campage met 7.500 deelnemers en 170.000 gefietste kilometers, die zeker herhaald zal worden in 2020. Interesse om volgend jaar partner te worden van deze campagne? Neem dan zeker contact op met ons.

Campagne 2018 – wedstrijd naar alle klanten

In 2018 lanceerden we samen een succesvolle wedstrijd naar alle Cyclis klanten. Onze taak was het uittekenen van de campagne en timings, het opmaken van de landingspagina, de copywriting, het design en drukwerk, de mailing automation, social media advertising en posts.

Event Masters

Contentplan en online advertising campagne

Event Masters, een van de meest toonaangevende eventbureau’s in België, vond in U en ik een creatieve partner voor de productlancering van een uiterst nieuw product op de markt: Entertraining. Een teambuilding waarbij plezier en coaching aan elkaar gekoppeld wordt. Voor deze productlancering werd er zeer kort op de bal gespeeld.

We definieerden een tactisch contentplan en lanceerden een online advertising campagne. Gedurende deze campagne werd alles nauw opgevolgd door onze marketeers. Het marketing team biedt nog steeds ondersteuning aan de communicatie manager op het vlak van mar/com. Dankzij onze praktische workshops houden we haar op de hoogte van de nieuwste ontwikkelingen in de sector.

U en ik begrijpt meteen waar het om draait en zal er niet voor terugdeinzen om het onderste uit het budget te halen om zo toch de meest optimale resultaten te behalen. Ze zijn ook erg transparant als het op hun werking aankomt, wat wel erg geapprecieerd wordt. Je wordt als klant ook onmiddellijk te woord gestaan bij vragen en suggesties. Heel fijn!

De workshops die ze aanbieden zijn ook steeds praktijkgericht en spelen goed in op de huidige (marketing)communicatievraagstukken. – Lisa Dupond, Event Masters 

Marktpositionering en webshop

De favoriet van echte theekenners! Pip’s reist de wereld rond op zoek naar de beste theeplantages om iedereen kennis te laten maken met de echte, natuurlijke smaken van thee.  Van het grote assortiment aan thee tot het innovatieve design van de verpakkingen. Pip’s is een respectabel A-merk binnen de horeca geworden. Pip’s vond nu het geschikte moment om hun kwalteitsthee ook rechtstreeks aan de eindklant aan te bieden.

U en ik werkte een strategisch plan uit waarbij de juiste positionering voor zowel de B2C als de B2B groep bepaald werd. Vanuit de afgelijnde doelgroep werden er verschillende customer journeys uitgewerkt. De website en bijhorende webshop werd in samenwerking met een externe webpartner volledig opnieuw opgebouwd. U en ik deed de projectopvolging gaande van briefing tot ondersteuning bij de ontwikkeling en van testing tot feedback. Daarnaast voorzagen we de website van het design en de nodige social media en analytics koppelingen voor remarketing en analysedoeleinden.

Via een opleidingstraject leiden we de interne communicatieverantwoordelijke op om alle marketingaspecten binnen de customer journey uit te voeren. Met als doel verkeer naar de website te sturen, elk contactpunt te optimaliseren en een hoge customer loyalty te bekomen.

Livaanhetwerk

Strategie rebranding

Azertie zocht naar een manier om haar vernieuwde aanpak en visie te weerspiegelen in haar communicatie. Na een aantal strategische sessies werd beslist om een rebranding van het bestaande merk ‘Azertie’ door te voeren.

In een briefing voor het communicatiebureau definieerden we de nieuwe marketingstrategie en de specificaties voor de rebranding. Samen met het intern marketingteam blijven we ook nu opvolgen, adviseren en als klankbord fungeren.

Zij zijn wij – high impact, sustainable improvements,  LIV aan het werk. Thanks to U en ik Yves Moriën, LIV aan het werk

Regionale Landschappen

Marketingstrategie en -plan

Regionale Landschappen in Vlaanderen staat in voor het behouden en versterken van natuur, landschap, erfgoed, streekidentiteit en recreatie. Ze brengen inwoners en partners samen rond een wervend verhaal over natuur en landschap. Op deze manier willen ze mensen inspireren en samenbrengen.

Voor deze klant bieden we ondersteuning aan de nieuwe communicatiemedewerker op vlak van marketing. Samen werkten we een marketingplan en nieuwe marketingacties uit. Op regelmatige basis zijn we een klankbord en bieden we advies rond allerlei marketing aspecten:

  • Ontwikkeling marketingplan
  • Google Analytics: meten en bijsturen
  • Website optimalisatie betreffende gebruiksvriendelijkheid
  • Social media advertising

Ik had veel ideeën over nieuwe communicatie- en actieplannen, maar soms zag ik door de bomen het bos niet meer. Waar leg ik nu best de nadruk op en hoe pak ik de dingen concreet aan? Samen met U & Ik zorgden we stapsgewijs dat al mijn ideeën vorm kregen en waren ze het perfecte klankbord. Ik heb nu een goed beeld gekregen over de aanpak van onze marketing en communicatie, waar ik hen heel dankbaar voor ben. En ik kan nog altijd met elke vraag bij hen terecht. – Nele Postelmans, Regionale Landschappen

inVigo logo

Marketingadvies bij de opstart

inVigo is een recent opgestarte groepspraktijk voor mentale gezondheid met een unieke visie. Oprichtster Daisy Castro staat samen met verschillende partners klaar voor mensen die een mentaal onevenwicht ervaren en bewust willen werken aan hun persoonlijke groei en ontwikkeling.

Door de expertise van verschillende coaches, therapeuten en psychologen op vlak van mind & body te combineren komen mensen makkelijker terug in hun eigen kracht.

U en ik gaf advies vóór en tijdens de opstart van inVigo. Samen met zaakvoerster Daisy Castro werkten we rond het bepalen van het concept, de visie, de marketingstrategie. In een verkort traject werkten we zowel aan de marketingstrategie als aan het opstellen van een eerste marketingplan.

Ondertussen was er natuurlijk ook de dagdagelijkse praktische kant van de opstart: onder andere het laten ontwerpen van een huisstijl, website, folders en ander promotiemateriaal. Ook daarin mochten we adviseren en begeleiden.

Als starter had Daisy een heel specifieke vraag. Daarom werkten we het traject volledig op haar maat uit. Na afloop besliste zij om een extra opleiding rond content marketing te volgen bij U en ik.

Samenwerken met U en ik is een verrijking, een kennismaking met een wereld die me helemaal vreemd was. Als een goede gids heeft Kim me hierin begeleid en blijf ik steeds weer bijleren. Haar warme persoonlijkheid stroomt door in haar aanpak die van elk traject iets uniek maakt. – Daisy Castro, inVigo

Optimus Vastgoed

Marketingreview

Tijdens een gesprek van ongeveer twee uur gaven we heel wat gericht en praktisch advies over oa. de website, folders, social media, … Achteraf ontving het bedrijf een adviesrapport vol praktische tips en tricks.

Een fijn adviesgesprek in een leuk bedrijf met visie voor ondernemen, dat open staat voor een professionele en doelgerichte marketingaanpak.

Een unieke marketingvisie! Wij weten alvast hoe we onze marketing moeten aanpakken – An Lismont, Optimus Vastgoed

EKWA logo

Marketingadvies en marketingplan

Ekwa Consult wilde een meer actieve en consistente marketingaanpak. Zo wilden ze meer top of mind blijven bij het huidige netwerk en hen ook beter informeren over de verscheidenheid aan HR diensten, die ze aanbieden.

U en ik ging met het bedrijf aan de slag om in kaart te brengen welke marketing inspanningen reeds geleverd werden. Op basis daarvan werd een concreet communicatieplan uitgewerkt om het marketingbeleid te professionaliseren en onder andere hun nieuwe opleidingen bekend te maken.
Daarvoor werd ingezet op Linkedin, e-mail en online webinars. Gedurende een half jaar bleven we het communicatieplan mee opvolgen en bijsturen.

Heel persoonlijke aanpak, er wordt echt mee nagedacht op het niveau van de klant” – Evelien Van Eynde, Ekwa Consult